Optimizacija za pretraživače - SEO

Optimizacija za pretraživanje (SEO – search engine optimization) predstavlja niz taktika kojima se povećava vidljivost vašeg sajta na internetu.

SEO je sastavni deo internet marketing strategije i ima za cilj da čitaoca privuče ka vašem sajtu, stvori veću interakciju i interesovanje za vaš proizvod ili uslugu.

Zbog čega je SEO važan?

Kombinacija SEO metoda dovodi vašu stranicu u vrh pretrage na bazi ključnih reči i rezultata posetilaca. Bolja pozicioniranost govori o vašem autoritetu i ekspertizi.

90% posetilaca ne ode dalje od prve strane pretraživača, tako da je itekako poželjno da se nađete u vrhu.

Posedovanje sajta nije dovoljno. Postoji više od 200 faktora koji utiču na pozicioniranost vaše web strane. Google i ostali pretraživači menjaju kriterijume rangiranja, kako bi nagradili sajtove koji se služe legalnim i dozvoljenim SEO metodama.

Globalni trend je kreiranje kvalitetnog sadržaja koji kupce navodi da ga pročitaju i dele na društvenim mrežama. Ne treba zanemariti ni tehničke detalje. Bitan je i način na koji napravljena vaša internet prezentacija, korisničko iskustvo, ključne reči, kako je to sve vizuelno rešeno, u kakvom okruženju se nalazi vaša prezentacija, s čim je i kako povezana...

Standardi algoritma pretraživača se stalno menjaju tako da je bitno ne samo zauzeti određenu poziciju već i zadržite postojeće tržišno učešće i daljim SEO aktivnostima ne ostavljati prostora konkurenciji da vas preskoči.

Koliko vremenski traje optimizacija za pretraživače?

Bitno je naglasiti da je SEO prilično dugotrajan proces (od 6-8 meseci). On vam ne može doneti rezultat u kratkom roku.

Na samom početku, potrebna je detaljna analiza vašeg sajta, koda, ključnih reči koje se koriste, integrisanost sajta sa društvenim mrežama, analiza kvaliteta i strukture sadržaja koji se stvara imajući u vidu vašu ciljnu grupu. Od vitalnog je značaja uvid u dinamiku, frekvenciju i način interakcije vašeg sajta sa korisnikom.

Vreme optimizacije sajta za pretraživače zavisi i od delatnosti kojom se bavite i cilja koji želite da postignete – povećanje prodaje, svest o brendu, veća poseta sajta i sl.

Da li je SEO sastavni deo izrade svake internet prezentacije?

SEO bi trebalo da bude integrativan deo svake internet prezentacije. Estetika i dizajn sajta, kao i njegova funkcionalnost, ne dolaze do izražaja bez primene metoda i tehnika optimizacije.

Bez optmizacije nema ni korisnosti vašeg sajta.

Ako platim reklamu, hoću li biti prvi na Google-u? (SEM)

Korišćenje Google Adsense i Google Adwords plaćenog oglašavanja predstavlja legitiman metod pozicioniranja. To ne znači da ćete automatski biti u samom vrhu pretrage, iako vam to povećava šanse. Ova taktika se preporučuje zajedno sa organskim vidom optimizacije, tj. SEO, radi ostvarenja rezultata.

Je li Google jedino bitan?

Mada na svetskom nivou Google učestvuje sa preko 70%, on nije jedini pretraživač. Pored njega, imamo Yahoo i Bing, dok na nekim tržištima primat imaju lokalni pretraživači, poput Yandex-a u Rusiji, Baidu u Kini i Seznam u Češkoj.

U eri sveopšte i masovne digitalizacije potrebno je koristiti sve raspoložive onlajn alate radi diferencijacije.

Za detaljnu analizu vašeg sajta i bolje merljive rezultate slobodno nas kontaktirajte.

Onsite SEO, Offsite SEO, Social SEO, Local SEO...

SEO je multidimenzionalan i predstavlja mnogo više od izbora ključnih reči. On se može baviti optimizacijom samog sajta, ali ne treba zapostaviti i ulogu drugih elemenata i mreža.

Onsite SEO podrazumeva optimizaciju svih relevantnih kategorija na sajtu, kao što su:

  • stvaranje upotrebljivog i korisnog sadržaja
  • određivanje domena i adrese sajta (URL-a)
  • hijerarhija naslova i kreiranje ispravnog HTML koda
  • definisanje tagova...
Tagovi imaju ključnu ulogu u davanju signala pretraživaču da bolje prepozna i rasporedi vašu web stranicu u zavisnosti od delatnosti firme, ciljne publike, lokacije, brenda i načinu obraćanja korisnicima.

Mogli smo da nabrojimo neke od kategorija i u jednom pasusu. Međutim, mi smo se odlučili na bullet points, tj. listu. Time smo ne samo poboljšali preglednosti i olakšali vam praćenje ovog teksta, već smo postigli i bolji SEO efekat.

Offsite SEO zahteva aktivnosti povezivanja našeg sajta sa drugim web stranama. Bitno je kakav "komšiluk" biramo tj. kakve odnose gradimo sa drugim online entitetima.

Svaki kontakt je važan i može nam otvoriti mnoštvo mogućnosti za unapređenje poslovanja.

Social SEO – društvene mreže postaju sve značajniji faktor privatnog i poslovnog ponašanja i odlučivanja. Stoga postaje sve bitnije kako vas korisnici doživljavaju na Facebook-u, Twitter-u, Linkedin-u, Instagram-u, Google +-u i drugim platformama.

Kreiranje zanimljivog sadržaja na društvenim mrežama i povezivanje sa vašim sajtom višestruko povećava rangiranje vašeg sajta.

Local SEO predstavlja idealan način da dođete do klijenata u vašem gradu i okolini. Ako vaš posao podrazumeva direktan kontakt sa ljudima, opcije Local SEO će vam omogućiti da vas lakše nađu u trenutku koji im odgovara.

Za detaljnu analizu vašeg sajta i bolje merljive rezultate slobodno nas kontaktirajte.